HROCHland
Hry na hrdiny
ULMEA AI
Wheeria
Orwarské knížectví
Publikace
Dodatky
Styrea
E-mail
Jiné činnosti skupiny
Civilization IV

naše stránky hostí
valka.cz

po zkušenosti doporučujeme
firefox_home

rádi navštěvujeme
kvasha.net

stáhněte si logo operátora
logo operátora

Fantazie Povahy Obranný pakt Archetypy Dobrý boj

Obranný pakt - je svět kolem nás zlý?

  Je jasné, že spolčovací tendence provází lidskou rasu od pradávna. Spolčování se za účelem většího pocitu bezpečí je funkční model, prověřený věky.
  Může na něm někdo najít nějaké negativum?
V zásadě ano. V dnešní době jsou nebezpečí poněkud jiného charakteru než před stovkami a tisícovkami let. Neběží tu zdaleka o pocit nebezpečí, jako důvod ke spolčení se, ale o pocit bezpečí, jako důvod nehnout se z místa. Ano. Hovoříme o psychickém ustrnutí ve stavu, kdy je pro nás snazší zůstat, než odejít.
  Stává se něco takového ve společenstvích scházejících se na vymyšlených pláních, nebo v pomyslných městech? Samozřejmě. Jako všude, kde dáme prostor zvyku a ustrnutí bez vývoje, může nám hrozit chorobný a ničemu nepřispívající návyk (zlozvyk, chcete-li), nebo zasejfování v situaci v níž se nám už třeba delší dobu nelíbí ale bojíme se, že by to jinde mohlo být horší. Navenek se to projeví tak, že prostě zůstaneme.
  Proč o tom mluvíme?
Takový stav věcí totiž může výrazně škodit hře a především jedinci, který se v takovém stavu nachází. Hráč, který se tímto způsobem trápí, si stav věci nemusí zcela uvědomovat, ale rozhodně se to projeví při hře. Hráč může chtít skrze svou postavu kompenzovat nespokojenost, nebo jej nahromaděná příkoří vymrští nějakým směrem a ostatní hráči se nestačí divit. Možností je víc, ale není třeba strašit. Ani to neznamená, že je potřeba se takových hráčů zbavovat.
  Skupina hráčů je totiž komunita a pokud se na to cítí, může dotyčnému pomoci. Chtít však většinou musí obě zúčastněné strany.
  Takže - co jsme se dozvěděli?
Hráči jsou především lidé a nemusí být od věci se jako člověk chovat. (Zábavě zdar!!!)