




ÚVODEM
Největší težiště našeho zájmu leží v alternativním světě ULMEA-AI,
známým dnes některým čtenářům z cyklu ORWAR, vydaném nakladatelstvím ROBIDA.
Podporujeme dílka
(v rámci možností i rozsáhlejší projekty), vzešlé z Her na hrdiny
(Dračí Doupě) a podobných zájmových činností. (Právě
neprobbíhá žádná soutěž povídek, ani jiné akce)
Studujeme
dopad fantasy her na psychiku jednotlivců a způsob, jakým se lidé při těchto hrách realizují.
Dáváme příznivcům
fantasy i Orwaru možnost se vyjádřit - přečtěte si reakce čtenářů na stránce
Vaše příspěvky.
Vydáváme
povídky i knihy inspirované orwarskou tematikou.
ORWAR je částí velkého, dnes už
poměrně uceleného světa s historií zpracovanou do jednotlivých vývojových etap.
Žije tu samozřejmě mnoho ras, vznikajících postupně v různých dějinných celcích,
které se ve světě ULMEA-AI nazývají egily.
Orwarské knížectví má své mýtické i současné hrdiny, a jak už to ve fantasy
literatuře bývá, několik skupin dobrodruhů a samozřejmě i jejich odpůrců, se
snaží prijít na kloub záhadám,
z nichž mnohé mají kořeny právě ve zpola zapomenuté historii světa ULMEA-AI.
Setkáme se zde samozrejmě s lidmi, trpaslíky, mýtická rasa nazývaná ererai má
nejblíže
k obecně známým elfům, a rikhové ze všeho nejvíce připomínají hobity. Z jiných
mýtických zdrojů si autor světa vypůjčil stoliny, ale zato skřeti se v ruzných
podobách objevují snad ve všech příbězích i mytologiích. Domníváme se, že termín
pulové (půlelfové), je naopak autorovým copyrightem a přiznejme si, poměrně
zdomácněl. Pak jsou tu ještě tzv. staré rasy, ale o těch se letmo zmíníme v sekci
ULMEA-AI.
V každém případě, a k tomu jsme se chtěli dopracovat je
zjevné, že hry na hrdiny mohou být dobrou
inspirací a doufáme, že nám v budoucnu přinesou
ješte mnoho dobrých příběhů.